Sevgili arkadaşlarım sizlere yararlı olabileceğini
düşündüğüm, gözlemlediğim, tembihlendiğim, hatta bazen pişmanlıkla farkına
vardığım bazı noktaları aktarmak istedim.
Sizlere günü gününe çalışın demeyeceğim. Bu gerçekçi bir listedir.
( Tabii ki GOLD STANDART budur)
O halde işimizi kolaylaştıracak 5 öneri!
1.
Terminoloji
Hocalarımız her zaman bizim neyi ne kadar
bildiğimizi bilmeyebilir. Daha doğrusu söylediklerinin ne kadarını
anlayabileceğimizi… En basitinden 2. 3. Sınıfa kadar membran ne demek, gradient
ne demek anterolateral ne demek çözememiş insanlarla karşılaşabilirsiniz…
2.
Birimler
Her zaman birimler ile konuşmaya gayret
gösterin. Keşke bunu bana öğütleyen hocam ile daha erken karşılaşmış
olsaydım.. Hb:12 gram mı mg mı nano gram
mı ? litrede mi dl de mi …
3.
Akademik olun
Özellikle 1. Sınıf arkadaşlarıma söylemek
isterim ki “What happens in high school stays in
high school” Ama lisede
biz bunu böyle görmüştük itirazları genelde sonuç almaz..
Ve de çıkmış sorular, Google search ile elde ettiğiniz bilgilere dayanan
iddialarda bulunmanız tavsiye edilmez. Şu çok sıkıcı istatik dersleri de
elbette unutulacak ama, istatiksel olarak anlamlı olmak nedir gibi temel
konular hakkında fikir sahibi olmak yararlıdır.
4.
İngilizcenizi geliştirin
Üniversiteniz hangi dilde eğitim verirse versin, hocalar ppt sunularında
İngilizce slaytlar kullanırlarsa ben bunu anlamadım benim İngilizcem buna
yetmiyor demek lüksünüz yok.
Bir de hocalarımızın verdiği araştırma ödevleri, makale sunumları var.
Kimse size sormuyor İngilizce biliyor musun diye..
YDS sınavı da şart koşulduğuna göre ya bu koyunu güdeceğiz ya bu
diyardan gideceğiz..
5.
Normaller!
Normali bilmeyen anormali anlayamaz. Na:120 dediğinde biri bize bir
şeyler ifade etse iyi olur hani J
Aynı
şey fizyoloji ve fizyopatoloji için de geçerli…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder