26 Nisan 2014 Cumartesi

Aklınızda Bulunsun


Sevgili arkadaşlarım sizlere yararlı olabileceğini düşündüğüm, gözlemlediğim, tembihlendiğim, hatta bazen pişmanlıkla farkına vardığım bazı noktaları aktarmak istedim.
Sizlere günü gününe çalışın demeyeceğim. Bu gerçekçi bir listedir. ( Tabii ki GOLD STANDART budur)
O halde işimizi kolaylaştıracak 5 öneri!

1.       Terminoloji
Hocalarımız her zaman bizim neyi ne kadar bildiğimizi bilmeyebilir. Daha doğrusu söylediklerinin ne kadarını anlayabileceğimizi… En basitinden 2. 3. Sınıfa kadar membran ne demek, gradient ne demek anterolateral ne demek çözememiş insanlarla karşılaşabilirsiniz…

2.       Birimler
Her zaman birimler ile konuşmaya gayret gösterin. Keşke bunu bana öğütleyen hocam ile daha erken karşılaşmış olsaydım..  Hb:12 gram mı mg mı nano gram mı ? litrede mi dl de mi …

3.       Akademik olun
Özellikle 1. Sınıf arkadaşlarıma söylemek isterim ki “What happens in high school stays in high school” Ama lisede biz bunu böyle görmüştük itirazları genelde sonuç almaz..

Ve de çıkmış sorular, Google search ile elde ettiğiniz bilgilere dayanan iddialarda bulunmanız tavsiye edilmez. Şu çok sıkıcı istatik dersleri de elbette unutulacak ama, istatiksel olarak anlamlı olmak nedir gibi temel konular hakkında fikir sahibi olmak yararlıdır.

4.       İngilizcenizi geliştirin
Üniversiteniz hangi dilde eğitim verirse versin, hocalar ppt sunularında İngilizce slaytlar kullanırlarsa ben bunu anlamadım benim İngilizcem buna yetmiyor demek lüksünüz yok.
Bir de hocalarımızın verdiği araştırma ödevleri, makale sunumları var. Kimse size sormuyor İngilizce biliyor musun diye..
YDS sınavı da şart koşulduğuna göre ya bu koyunu güdeceğiz ya bu diyardan gideceğiz..

5.       Normaller!
Normali bilmeyen anormali anlayamaz. Na:120 dediğinde biri bize bir şeyler ifade etse iyi olur hani J

Aynı şey fizyoloji ve fizyopatoloji için de geçerli…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder